Reis 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ela en John - WaarBenJij.nu Reis 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ela en John - WaarBenJij.nu

Door: Ela en John

Blijf op de hoogte en volg Ela en John

05 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok
Even een korte update vanaf onze hotelkamer in Bangkok. Laatste nacht voor we naar het noorden gaan trekken. We gaan naar Ayutthaya en daarna naar Lopburi. Per plek kijken we dan wat de volgende stap wordt.
Gekke dagen gehad in deze grote en drukke stad. Niet te geloven wat een cultuurshock het is vergeleken met het nette en geregelde Nederland. Maar wel erg tof om mee te maken. Eten kopen op straat bij allerlei locale Thai die met een BBQ of grillplaat aan de weg staan, stallen ,met vers fruit, smoothies, dienbladen met gefrituurde schorpioenen, sprinkhanen en meelwormen en andere vage dingen die onder onze neus worden geduwd. En dan het verkeer, echt een gekkenhuis. Vandaag op excursie geweest buiten de stad naar watervallen en een tijgertempel. 2 x 3 uur rijden met chauffeurs die steeds achter liggen op schema. Een achtbaan is kinderspel vergeleken met dit. Maar uiteindelijk gezwommen in de watervallen en op de foto's met de tijgers, best bizar. Sowieso is alles wat er aan beesten loopt anders dan in Nederland. Genoeg te fotograferen dus.
Het vliegen was trouwens een makkie. Beetje slapen, muziek luisteren en films of games en de tijd was zo voorbij. Geen heftige turbulentie mee gemaakt dus geen reden voor vliegangst meer. Kijken of dat zo blijft als we met kleinere maatschappijen gaan vliegen richting de jungle.